Verkko-oppimisprosessin suunnittelu
        
      Oppimista voidaan tukea…
      
        - oikealla ohjauksella 
 
        - erilaisilla oppimistehtävillä 
 
        - vuorovaikutuksella ja vuorovaikutteisuudella 
 
        - käyttämällä oppimista tukevia multimediaelementtejä: 
          
            - teksti 
 
            - kuva 
 
            - grafiikka, kaaviot 
 
            - linkit tietokantoihin 
 
            - video, animaatio
 
           
         
       
        
         
        Pohdittavaksi
      Mitä seuraa siitä, jos (oppimis)ympäristön työkaluja käytetään hyväksi 
        ilman pedagogista suunnittelua? 
      Sisällön tuottaminen ilman pedagogista näkökulmaa
      
        - Infoähky? 
 
        - Välineiden turhaa sekakäyttöä? 
 
        - Kiireinen työntekijä haaskaa aikaa 
          
            - lopputuloksena ei oppimista
 
           
         
        - Teknologian palvonta? 
 
        - Visuaalisuuden palvonta?
 
       
       
        Käsitteet 
      Pedagogiikka ja verkkopedagogiikka 
      Oppimistavoitteet 
      Verkko-oppimisprosessin suunnittelu 
      Sisällön suunnittelu ja toteutus 
      eOppimisen tulevaisuus 
         
         
       
      eOsaajan taidot 
        sivuille 
         |