Verkko-oppimisprosessin suunnittelu
Oppimista voidaan tukea…
- oikealla ohjauksella
- erilaisilla oppimistehtävillä
- vuorovaikutuksella ja vuorovaikutteisuudella
- käyttämällä oppimista tukevia multimediaelementtejä:
- teksti
- kuva
- grafiikka, kaaviot
- linkit tietokantoihin
- video, animaatio
Pohdittavaksi
Mitä seuraa siitä, jos (oppimis)ympäristön työkaluja käytetään hyväksi
ilman pedagogista suunnittelua?
Sisällön tuottaminen ilman pedagogista näkökulmaa
- Infoähky?
- Välineiden turhaa sekakäyttöä?
- Kiireinen työntekijä haaskaa aikaa
- lopputuloksena ei oppimista
- Teknologian palvonta?
- Visuaalisuuden palvonta?
Käsitteet
Pedagogiikka ja verkkopedagogiikka
Oppimistavoitteet
Verkko-oppimisprosessin suunnittelu
Sisällön suunnittelu ja toteutus
eOppimisen tulevaisuus
eOsaajan taidot
sivuille
|