Timeline |
Mikä? |
Kuvaus |
Lisääminen |
Poistaminen |
Muuta |

|
Empty Keyframe |
Keyframe, jossa ei ole mitään sisältöä, mutta
siihen voi esim. lisätä symbolin, ääntä, toiminnon
(action) tai piirtää. |
Insert > Blank Keyframe tai F7 |
Insert > Clear Keyframe tai Shift + F6 |
Siirtäminen: Aktivoi ensin keyframe näpäyttämällä
sitä kerran ja sen jälkeen raahaa haluamaasi paikkaan. |

|
Keyframe |
Keyframessa on symboli tai jokin piirros. |
Insert > Keyframe tai F6 |
Insert > Clear Keyframe tai Shift + F6 |
Siirtäminen: Aktivoi ensin keyframe näpäyttämällä
sitä kerran ja sen jälkeen raahaa haluamaasi paikkaan. |

|
Motion Tween |
Nuoli sinisellä pohjalla tarkoittaa, että kahden keyframen välillä
on "Motion Tweening" -animointi. |
Kaksoisnäpäyttämällä keyframejen
välissä ja valitsemalla ilmestyvästä valikosta Tweening
> Motion. |
Kaksoisnäpäyttämällä keyframejen välissä
ja valitsemalla ilmestyvästä valikosta Tweening > None. |
Motion Tweeningin voi tehdä vain symboleiden tai ryhmitettyjen objektien
(Modify > Group) välille. |

|
Shape Tween |
Nuoli vihreällä pohjalla tarkoittaa, että kahden keyframen
välillä on "Shape Tweening" -animointi. |
Kaksoisnäpäyttämällä keyframejen
välissä ja valitsemalla ilmestyvästä valikosta Tweening
> Shape. |
Kaksoisnäpäyttämällä keyframejen välissä
ja valitsemalla ilmestyvästä valikosta Tweening > None. |
Shape Tweeningiä ei voi tehdä symboleiden välille, vaan
muuntuvat kuviot pitää piirtää keyframeihin suoraan.
Huom! Teksteihin pitää valita Modify > BreakApart. |

|
(Keyframe ja) frameja |
Harmaat framet tarkoittavat, että niissä on sama sisältö
kuin edeltävässä keyframessa. Esim. Keyframessa on talo-symboli
ja se on näkyvissä muuttumattomana harmaiden framejen ajan. |
Insert > Frame tai F5 |
Insert > Delete Frame tai Shift F5 |
|

|
Empty Frames |
Vaaleat framet tarkoittavat, että niiden kohdalla ei ko layerillä
ole mitään. |
|
|
|

|
Virhe Tweening-
animaatiossa |
Katkoviivat kertovat, että Tweenissä on jotain ongelmaa. Ks.
Motion ja Shape Tweening Muuta -kohta. |
|
|
|

|
Sound Frame |
Ääniaalto tarkottaa, että keyframessa on ääni. |
Properties-paneelin Sound-alasvetovalikosta voi valita importoidun äänen. |
Properties-paneelin Sound-alasvetovalikosta None. |
|

|
Action Frame |
a-tarkoitta, että keyframessa on jokin ActionScript-koodia. |
Painamalla keyframen kohdalla hiiren oikeaa näppäintä ja valitsemalla valikosta Actions. |
|
|

|
Label |
Punainen nuoli ja teksti sen vieressä tarkoittaa, että keyframessa
on Label (otsikko). |
Properties-paneelin frame-kenttä. |
|
Labeleita käytetään helpottamaan navigoinnin rakentamista. |
Huom! Framejen kopiointi leikepöydälle tapahtuu poikkeuksellisesti valitsemalla kopioitavat keyframet ja Edit > Copy Frames / Paste Frames.